Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12442
Nhan đề: | Muffler Optimization For Increased Fuel Efficiency Iterations Using Taguchi Orthogonal Array For Controlling CO2 |
Tác giả: | Dr. S, Mylaudy Rajadurai Naveen. S |
Từ khoá: | Fuel efficient vehicle Muffler optimization Back pressure reduction Design of experiments (DoE) CO2 control |
Năm xuất bản: | 2015 |
Tóm tắt: | In a pursuit towards improving the fuel efficiency and carbon di-oxide (CO2) control, the paper shall be confined to optimize exhaust systems to have a reduced back pressure (BP) output which has a direct influence on fuel efficiency. This objective is achieved by an experimental study and to reduce the huge number of iterations; Design of Experiments (DoE) technique is used which shall pave way for reduced number of experimental analysis on different setups of exhaust systems. Results are achieved using Flow Analysis-Flow Lab and Engine Lab with constant inlet mass flow rate and inlet temperature (engine conditions). This methodology shall give a direct behavior of different exhaust setups for the same engine conditions and the exhaust system setup that achieves the most reduced BP output shall be chosen as the optimized assembly. |
Mô tả: | IJISET - International Journal of Innovative Science, Engineering & Technology Vol. 2 Issue 3, 7p. |
Định danh: | http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/12442 |
ISSN: | 2348 - 7968 |
Bộ sưu tập: | Bài báo_lưu trữ |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
BBKH422_TCCN_108.Muffler Optimization For Increased Fuel.pdf Giới hạn truy cập | Muffler Optimization For Increased Fuel Efficiency Iterations Using Taguchi Orthogonal Array For Controlling CO2 | 489.66 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.