Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/15080
Nhan đề: | A cosmopolitan perspective on learning and teaching English |
Tác giả: | Liu, Xinfang |
Từ khoá: | Teaching Pedagogy Intercultural communication English as a second language learning Globalization Cosmopolitanism Transnationalism Diaspora English as a second language instruction |
Năm xuất bản: | 2018 |
Nhà xuất bản: | Cambridge University Press |
Tóm tắt: | Chapters 2-3 explore how different community members use English along with other symbolic resources to establish a cosmopolitan ethos and hybrid identities through online communities; Chapter 4 focuses on multilingual writers' transliterate creativity in the literature of globalization; the remaining chapters examine the CE pedagogy in university classrooms located in the United States and China.Fostering a cosmopolitan ethic, Sapphire mingles multiple languages and writing styles in her novel, such as street language of New York City and African American Vernacular English, to construct a working-class African American woman struggling to survive.The author analyzes the literacy challenges the students face in moving through scales in the literacy regimes and suggests strategies for making space for grassroots literacy: adjusting writing tasks, providing support for writing assignments, valuing students' multilingual resources, and connecting to local cultures. |
Mô tả: | English Today 135, Vol. 34, No. 3 (September 2018). Printed in the United Kingdom |
Định danh: | http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/15080 |
ISSN: | 0266-0784 1474-0567 (e) |
Bộ sưu tập: | Bài báo_lưu trữ |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
BBKH655_TCCN_A cosmopolitan perspective on learning.pdf Giới hạn truy cập | A cosmopolitan perspective on learning and teaching English: Cosmopolitan English and Transliteracy | 62.78 kB | Adobe PDF | Xem/Tải về Yêu cầu tài liệu |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.