Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33333
Nhan đề: Love Spillover from a Hotel Sub-brand to its Corporate Brand: An Associative Network Theory Perspective
Tác giả: Wang, Yao-Chin
Qu, Hailin
Yang, Jing
Từ khoá: Associative network theory
Brand love
Brand portfolio
Membership satisfaction
Customer involvement
Năm xuất bản: 2020
Nhà xuất bản: Journal of Hospitality and Tourism Management 44 (2020) 263–271
Tóm tắt: Although it has been a trend for hotel firms to develop sub-brands within their brand portfolios, a knowledge gap exists in explaining how to strengthen the relationships between sub-brands and their corporate brands. Therefore, based on the associative network theory, this study proposes and aims to examine a three-way interaction model of love spillover in a hotel brand portfolio. A total of 214 responses were collected from U.S. frequent travelers who had a membership with one of the five case hotel firms. Results of this study firstly found that hotel sub-brand love exerts positive effects on its corporate brand, demonstrating love spillover in a hotel brand portfolio. Second, involvement of the sub-brand could strengthen the love spillover. Third, membership satisfaction could further strengthen the moderating effect of involvement, thereby proving the proposed threeway interaction model.
Mô tả: 9p.; 549kb
Định danh: http://thuvienso.vanlanguni.edu.vn/handle/Vanlang_TV/33333
ISSN: 1447-6770
Bộ sưu tập: Bài báo_lưu trữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
BBKH2630_Love spillover from a hotel sub-brand to its corporate brand.pdf
  Giới hạn truy cập
Love Spillover from a Hotel Sub-brand to its Corporate Brand: An Associative Network Theory Perspective548.83 kBAdobe PDFXem/Tải về  Yêu cầu tài liệu


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.